onsdag 22. september 2010

VM uttak

Jeg skal ikke sykle VM i Australia. Det er ganske så klart, men jeg takker for alle støtteerklæringer fra rundt omkring, nå sist fra Knut Anders Fostervold i Procycling. Det hadde vært veldig gøy og ikke minst lærerikt å sykle VM mot de store gutta, men jeg er på ingen måte skuffa selv.

Fordi:
  • Jeg har hatt en sesong over all forventning. Da jeg sykla bra under NM hadde jeg ingen anelse om hvordan formen skulle utvikle seg utover høsten. Siden jeg hadde konkurrert på skøyter gjennom hele vinteren, så tilsa all erfaring at formen burde dalt utover høsten. At den ikke har gjort det, har jeg ingen forklaring på. Men det plager meg ikke.
  • Jeg er ikke avhengig av VM for videre satsning, jeg har massevis av motivasjon for neste sesong selv om jeg blir "vraka" til VM. Det hadde helt sikkert vært veldig lærerikt, en lærdom jeg kunne brukt i (forhåpentligvis) kommende VMer, men det er jo vanlig å sykle ihvertfall ett internasjonalt temporitt før en sykler VM.
  • Jeg i grunnen er litt mett. Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å bli sulten nok til VM, men etter 11 måneder med mer eller mindre konkurransesesong så er det greit å ta seg en liten pause.
  • Jeg forstår at det er vanskelig for en sportssjef å ta ut en utøver som kun har konkurrert i sporten siden april, som kun har sykla ganske fort 2-3 ganger, og som han nesten ikke har kjennskap til.

Så takk for alle støtteerklæringer, folkens, men jeg er helt fornøyd med å se VM fra sofaen hjemme i Oslo.

Først skal jeg avslutte sesongen med mitt første baneritt på Ya Arena i Falun. Det blir gøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar