fredag 17. september 2010

Sesongavslutning

Sesongen nærmer seg slutten. Jeg burde kanskje vært mer lei enn jeg er nå, siden jeg har konkurrert mer eller mindre siden oktober i fjor. Det har vel kanskje med at det har gått veldig bra. Akkurat nå er jeg i Polen med Velodromreiser, vi koser oss på BGZ Arena i Pruszkow utenfor Warszawa. Først litt om uka som har gått.

I helga var det norgescup i Oslo, med 20km tempo, gateritt og 140km fellesstart. Tempoen gikk bra, 24.30 og seier. Fornøyd med det. Gaterittet gikk også veldig bra, særlig forholdene tatt i betraktning. Etter at masterbilen slapp oss løs etter ei runde, så lå det folk strødd i hver eneste sving, pga sleipt føre i regnværet. I slike situasjoner blir jeg litt defensiv, og havna raskt langt bak. Etter litt tid aleine klarte jeg å kjøre meg opp til de 10-12 beste, og ble til slutt nr 3. I og med at jeg ikke var nedom asfalten, så var dagen bortimot perfekt. Jeg måtte nok betale litt for lørdagens innsats på søndagens fellestart, for jeg gikk fort tom for krefter og måtte nøye meg med å danne baktroppen. Men sett under er jeg veldig fornøyd med helga.

Onsdag var det uoffisielt tempo NM i Eddy Merckx stil, altså tempo uten aeroutstyr. Det arrangeres av noen ivrige karer på terrengsykkel.no sitt forum (les tråden her), med Aas-brødrene i spissen. Ganske uformelt møtes noen ivrige syklister opp i Maridalen og sykler 10km så fort de kan. Stil premieres også, så jeg fikk lånt meg en Bianchi Caurus fra 1991 for anledningen. Fet sykkel. Denne kvelden ble også en suksess, jeg vant både klassen for beste tid med 14.08, og mest lo-fi sykkel. Morsomt ritt, det må jeg si, håper flere tar turen til Maridalen til neste år. Jeg må ihvertfall tilbake for å forsvare min tittel.

Her poserer jeg foran kamera med min lånte Bianchi Caurus
Her poserer jeg foran kamera med min lånte Bianchi Caurus.

Jeg har bestemt meg for at dette var sesongens siste ritt i Norge. Denne og neste uke fokuserer jeg på banesykling. Nå er jeg altså på treningssamling i Polen, neste helg prøver jeg meg på Omnium i Falun og Ya Arena. Jeg tror det blir en fin sesongavslutning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar