lørdag 31. juli 2010

Sandefjord Grand Prix

Torsdag kjørte jeg Sandefjord Grand Prix foran ca 10000 tilskuere som imponerende nok holdt ut i pøsregnet. Det var moro! Været var altså ikke det beste, noe som selvfølgelig satte sitt preg på rittet da regn fører til glatt asfalt. De fleste greide å holde seg unna asfalten, men da mest fordi folk tok det rolig i svingene.

Etter en noe defensiv åpning så kjørte jeg på meg mer og mer selvtillit da jeg merket at dekkene satt godt fast i svingene. Fra ca halvveis i det timeslange rittet lå jeg mye i front på hovedfeltet, som jaget 4 utbrytere. Avstanden lå lenge rundt 20 sekunder, og selv om Thor Hushovd av og til tok noen monsterføringer som halverte avstanden, så klarte vi ikke ta igjen de siste sekundene. Ved 3 runder før mål tok Hushovd en ny monsterføring, jeg hang meg på hjul, og fortsatte når han kikket seg bakover. Hushovd var tydeligvis noe mer reservert i svingene enn meg, for etter et par svinger så var jeg aleine. Da var det ikke annet å gjøre enn å fortsette og ta opp jakten på de 4 foran aleine. Det tok meg litt over ei runde å ta de igjen, så jeg la meg bakerst i gruppa for å spare krefter til spurten. Inn i siste sving (rundkjøring) fikk to av de foran meg problemer med grepet, noe som også bremset ned meg litt. Ut på oppløpet var det bare å kline til, og jeg er svært godt fornøyd med 3.plassen!

Jeg gleder meg allerede til Oslo Grand Prix 10. august!

Her er et par bilder fra rittet:
Reidar i fartaPallen med Mats Lohne, Johan Fredrik Ziesler og meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar